kaksi ihmistä tanssii käsi kädessä taustalla auringonlasku ja laiva sekä väkijoukkoa

Ympäristö

Oulun juhlaviikot kantaa vastuunsa ympäristövaikutuksistaan.

Oulun juhlaviikkojen festivaalit ja tapahtumat kokoavat yhteensä elokuussa Oulun seudulle jopa 60 000 kävijää. Vaikka boutique-festivaalit ovat pieniä taidepainotteisia kulttuuritapahtumia, yhdessä niiden merkitys on suuri erityisesti viestinnällisesti.

Oulun juhlaviikkojen tapahtumat pyrkivät pienentämään tapahtumien aiheuttamaa ympäristökuormitusta. Samalla ympäristöajattelun vaikutusta laajennetaan tuomalla se esille tapahtumien henkilökunnalle, talkoolaisille, kävijöille ja yhteistyökumppaneille. Oulun Euroopan kulttuuripääkaupunkivuoteen 2026 valmistauduttaessa vaikutus ja keinot ulottuvat myös Euroopan tasolle. Ympäristötyötä tehdään suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti askel kerrallaan.

Oulun juhlaviikot haluaa olla tapahtumakentän eturivissä kestävässä kehityksessä ja auttaa sekä pohjoisen urbaanin että luontoympäristön säilymistä elinvoimaisena inspiraation ja virkistäytymisen lähteenä.

Oulun juhlaviikoilla on ollut Ekokompassi-ympäristösertifikaatti vuodesta 2018 lähtien.

chevron-down
Evästekäytännöt

Sivustomme käyttää evästeitä. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä.

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka internet-selain tallentaa käyttäjän laitteelle. Evästeet asetetaan käyttäjän päätelaitteelle ainoastaan käyttäjän kutsuman sivuston mukana. Vain evästeen lähettänyt palvelin voi myöhemmin lukea ja käyttää evästettä. Evästeet tai muut tekniikat eivät vahingoita käyttäjän päätelaitetta tai tiedostoja, eikä evästeitä voi käyttää ohjelmien käyttämiseen tai haittaohjelmien levittämiseen. Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla.

Evästeiden käyttökohteet ovat analytiikan, markkinoinnin, viestinnän tehostaminen. Evästeet jakautuvat alaryhmiin: toiminnalliset evästeet, tuotekehitys ja liiketoiminnan raportointi, mainonnan raportointi ja mainonnan kohdentaminen.

Käytössä on joitakin palvelun toiminnan kannalta pakollisia kolmannen osapuolen työkaluja tai liitännäisiä. Tällaisia työkaluja ovat esimerkiksi sivustoilla olevat sosiaalisten medioiden tai videopalveluiden upotukset tai sosiaalisten medioiden jako- ja tykkäystoiminnallisuudet. Tällaiset kolmannen osapuolen liitännäiset saattavat lisäksi kerätä verkkopalveluiden käyttäjistä tietoja esimerkiksi sisällön suosittelemiseksi tai kävijämäärän seuraamiseksi.