Uutiset

Uusia nimiä ilmakitaraorganisaation johtoon

Ilmakitaransoiton MM-kisoja järjestävän Airnest Productions Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi valittiin 31.1.2019 yhtiökokouksessa Anne Sorvari. Hallitukseen valittiin uusina jäseninä Pasi Jokinen ja Marjukka Manninen. Hallituksen jäseninä jatkavat ilmakitaraideologian isä, muusikko Jukka Takalo ja vuoden 2000 Ilmakitaransoiton maailmanmestari Markus Vainionpää.

Anne Sorvari (KTM) työskentelee Oulun yliopistolla yritysasiantuntijana. Ilmakitaran mukana Sorvari on kulkenut noin vuoden ajan. Sorvari tuo Airnest Productionsin toimintaan konseptien kehittämisosaamista ja startup-maailman tuntemusta. Ilmakitarassa Sorvaria kiehtoo sen globaali yhteisö ja aate ilmakitaran takana. ”Ilmakitarassa näkyy hyvin se, että välineitä tärkeämpää elämässä ja kaikessa on asenne”, Sorvari toteaa.

Pasi Jokinen on pelialan ja hallitustyöskentelyn ammattilainen. Jokisen kansainvälinen kokemus ja verkostot auttavat Airnest Productionsia valloittamaan yhä uusia maita. Jokisen veti ilmakitaran pariin halu auttaa kehittämään kaupungin sielukasta puolta. ”Erikoinen on kaunista ja ilmakitara on erityisen erikoista”, Jokinen sanoo.

Marjukka Manninen (KTM) toimii Pohjois-Pohjanmaan muutosjohtajana. Mannisen julkisen sektorin tuntemus ja suhteet tuovat Airnest Productionsille vakuuttavuutta ja uutta näkökulmaa toimintaan. Manninen lähti mukaan kehittämään yhtiötä myös maakunnan monimuotoisuuden näkökulmasta. ”Olen laajentanut katsantokantaani ilmaperunoista ilmakitaraan”, Manninen sanoo.

Uusi hallitus järjestäytyi 7. helmikuuta. Airnest Productionsin johtaja Hanna Ikonen on tyytyväinen hallituksen monipuoliseen kokoonpanoon. ”Yhtiö on nyt hyvällä kasvu-uralla. Kilpailuverkostomme kasvaa ja viime vuonna loimme lupaavia kansainvälisiä uuden liiketoiminnan kontakteja. Erityisesti tähyilemme Kauko-Idän suuntaan. Hallitus tukee tätä kehitystä asiantuntemuksellaan”, Ikonen kertoo.

Ilmakitaransoiton MM-kisat on yksi Oulun tunnetuimmista kansainvälisistä brändeistä.

Ilmakitaransoiton MM-kisoja on järjestetty Oulussa vuodesta 1996 lähtien. Kansainväliseksi viihdebrändiksi kasvanut tapahtuma on levinnyt ympäri maailman virallisten osakilpailujen, omistautuneen kannattajajoukon ja laajan mediahuomion kautta Ilmakitaransoiton MM-kisat on kansainvälisesti rekisteröity tavaramerkki. MM-kisoja järjestää Airnest Productions Oy ja ne ovat osa elokuisia Oulun juhlaviikkoja. Vuoden 2019 MM-finaali on 23. elokuuta.

Ilmakitaransoiton MM-kisojen tarkoitus on edistää maailmanrauhaa. Ilmakitaransoiton ideologian mukaan sodat loppuvat, ilmastonmuutos pysähtyy ja pahat asiat katoavat, jos kaikki maailman ihmiset soittavat ilmakitaraa. Tämän vuoksi kilpailun päätteeksi kaikki maailman ihmiset kutsutaan soittamaan ilmakitaraa yhtä aikaa, maailman pelastamiseksi.


Lisää ajankohtaista

chevron-down
Evästekäytännöt

Sivustomme käyttää evästeitä. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä.

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka internet-selain tallentaa käyttäjän laitteelle. Evästeet asetetaan käyttäjän päätelaitteelle ainoastaan käyttäjän kutsuman sivuston mukana. Vain evästeen lähettänyt palvelin voi myöhemmin lukea ja käyttää evästettä. Evästeet tai muut tekniikat eivät vahingoita käyttäjän päätelaitetta tai tiedostoja, eikä evästeitä voi käyttää ohjelmien käyttämiseen tai haittaohjelmien levittämiseen. Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla.

Evästeiden käyttökohteet ovat analytiikan, markkinoinnin, viestinnän tehostaminen. Evästeet jakautuvat alaryhmiin: toiminnalliset evästeet, tuotekehitys ja liiketoiminnan raportointi, mainonnan raportointi ja mainonnan kohdentaminen.

Käytössä on joitakin palvelun toiminnan kannalta pakollisia kolmannen osapuolen työkaluja tai liitännäisiä. Tällaisia työkaluja ovat esimerkiksi sivustoilla olevat sosiaalisten medioiden tai videopalveluiden upotukset tai sosiaalisten medioiden jako- ja tykkäystoiminnallisuudet. Tällaiset kolmannen osapuolen liitännäiset saattavat lisäksi kerätä verkkopalveluiden käyttäjistä tietoja esimerkiksi sisällön suosittelemiseksi tai kävijämäärän seuraamiseksi.